Bakkie voor een Zakkie
Bakkie voor een Zakkie nodigt Rotterdammers en bezoekers van de stad uit om tijdens hun wandeling zwerfafval mee te nemen, in ruil voor bijvoorbeeld een kop koffie, drankje of ijsje. Het initiatief is een samenwerking tussen de gemeente Rotterdam, Zwerfie Rotterdam en We Are Nature, samen met lokale horecaondernemers. In het Park kun je voor Bakkie voor een Zakkie bij het Parkpaviljoen en Parkcafé Parqiet terecht. Dus, ga je wandelen in het Park, pak dan de speciale Bakkie voor een Zakkie-jutterstas en een afvalgrijper mee en verzamelonderweg zwerfafval. Lever aan het eind van je wandeling de tas met afval in en krijg je van ons iets lekkers. Thee en water zijn bij het Parkpaviljoen altijd al gratis, maar nu krijg je er een lekkere stroopwafel bij. Zo wordt een ontspannen wandeling direct een bijdrage aan een schoner Park en een schonere stad.


