Jun
17
Vrijwilligers

Woensdag 17 juni, 13:00 - 16:30 uur

Lenteschoonmaak in het Park

Op woensdag 17 juni - de laatste woensdag van de lente - trekken we met zoveel mogelijk mensen het Park in op zoek naar zwerfafval, zodat het Park nog schoner, frisser en mooier de zomer in gaat. Tegelijk met de Lenteschoonmaak vieren we de officiële kick-off van onze samenwerking met Bakkie voor een Zakkie, de club die samen met de gemeente en vele partners en locaties de strijd tegen zwerfafval aangaat. In het Park zijn het Parkpaviljoen en Parkcafé Parqiet al enthousiaste startlocaties voor Bakkie voor een Zakkie. Ook Zwerfie - bekend van de vele clean-ups - en de gemeente Rotterdam zijn van de partij.

Speciaal voor kinderen is er de zwerfie-bingokaart: verzamel verschillende soorten zwerfafval en vink ze af voor Bingo! Om alle deelnemers en Bakkie voor een Zakkie succes te wensen is ook wethouder Pascal Lansink-Bastemeijer van de partij.

We  maken er gezamenlijk een gezellige middag van en sluiten af met een grote hoop vuilniszakken, iets lekkers en meezingers met Jutter Thijs. Jutter Thijs is water-troubadour en plastic-soup expert. Met vrolijke liedjes brengt hij plasticvervuiling op een toegankelijke manier onder de aandacht. Zing mee, doe mee - en voor je het weet ben je ook een echte Parkjutter!

Kom ook helpen en neem buren, vrienden of familie mee. Meld je aan via de link hieronder zodat we weten hoeveel ijsjes we mogen inslaan.

Bakkie voor een Zakkie

Bakkie voor een Zakkie nodigt Rotterdammers en bezoekers van de stad uit om tijdens hun wandeling zwerfafval mee te nemen, in ruil voor bijvoorbeeld een kop koffie, drankje of ijsje. Het initiatief is een samenwerking tussen de gemeente Rotterdam, Zwerfie Rotterdam en We Are Nature, samen met lokale horecaondernemers. In het Park kun je voor Bakkie voor een Zakkie bij het Parkpaviljoen en Parkcafé Parqiet terecht. Dus, ga je wandelen in het Park, pak dan de speciale Bakkie voor een Zakkie-jutterstas en een afvalgrijper mee en verzamelonderweg zwerfafval. Lever aan het eind van je wandeling de tas met afval in en krijg je van ons iets lekkers. Thee en water zijn bij het Parkpaviljoen altijd al gratis, maar nu krijg je er een lekkere stroopwafel bij. Zo wordt een ontspannen wandeling direct een bijdrage aan een schoner Park en een schonere stad.